poeme-rugaciuni


poemul Invierii

Din strafunduri strigat-am catre Tine, Doamne!
Sa pun urechea pe treptele pasilor Tai
S-ascult mistuirea simtirii-n chilii
Sa vad ce altii nu vad in mine

Un scancet de caine lovit
Cu bate si pietre ce nu poarta nume
Ma cheama sa inteleg
Si inima sa imi rasune

Privelistea ma umple de mahnire
Si strig neputincioasa catre Cer:
O, Doamne, destula durere!
Cum vrei, ca’ astfel, sa mai sper?

Cu sufletu’ in carje
Ma indrept catre locul Rastignirii
Si, obosita, ma asez
Jos, la picioarele Iubirii

O lumina ma invaluie usor
Mangaindu-mi astfel fata
Si stropi mi se preling in jos
De sus, din Cer, deodata

Cel Bun ma ridica de subsuori
Si-mi sterge lacrima sarata
Si imi sopteste-ncetisor:
„Gata, biruinta-i castigata!”

zi de zi

zi de zi ma vad aruncata in apele involburate ale inimii
si sunt nevoita sa inot
mai repede mai incet
dupa ispite

zi de zi am de traversat vamile involburate ale sufletului
pana sa ajung la adanc
acolo unde stiu Totul
si unde
Totul ESTE atat de simplu

zi de zi am de trecut prin testul rabdarii cu ceilalti, cu mine
si pic uneori, si iarasi o iau de la capat
mai am de rabdat pana cand
voi ajunge sa tac toata

scrisoare catre Dumnezeu

dorintele mele cele mai ascunse
azi ma robesc ca nicicand
precum fire de par in piele
inestetic aparand

ma tulbura si ma clatina in mersul meu
si ma fac sa mai zabovesc o vreme
soptindu-mi viclean ca nu-i ceva rau
ispitindu-ma mereu de lene

amestecate sunt, Doamne, apele mele
in mii de culori si odoare
si greu ma mai misc printre ele
stii bine ca asta ma doare

Tu, care ai despartit marea de uscat,
desparte si duhurile mele
refa tu tot ce-am stricat
scoate-ma din cele rele!

cunosti adevarata dorire a inimii mele
e mai adanca decat cele mai adanci
dar e acoperita de altele mai misele
intocmai ca o perla printre stanci

de aceea tot mereu eu uit de ea
si fug dupa iluzii si inchipuiri
si astfel imi trece viata mea
fara sa Te am pe Tine-n ea

mintea se duce tot mai adanc in inima
greoi, incet, lovindu-se mereu
nu mai vrea sa fie victima
duhului celui rau

clipa de clipa cu rabdare
sa pasesc in viata-as vrea
si Tu sa-mi fii Mancare
Tu, dragostea mea!

elibereaza-ma, blandule Mantuitor
ca-i multa lume-n mine care striga
pe tine, Doamne, sa te ignor
si de moarte sa nu imi fie frica

dar nici termin eu bine plansul
ca-n inima paseste cu racoare
o Briza mai usoara decat valsul
intre atatia spini, o Floare

las toate atunci si fug nebuna
in briza ce tainic ma cuprinde
nici nu mai stiu de-i zi sau noapte
tacerea mi-e acum merinde

riscul

a fi eu insami mereu
este un risc
este riscul de a-mi pierde
prietenii-oameni
prietenii-patimi
prietenii-dorinte
este riscul de a ma lepada de mine insami
imi asum acest risc ?

strivita de ne-rosturile lumii
le-am permis sa intre in sufletul meu
cu boieriile si aparentele lor de bunatate
m-a facut de-am ajuns ca ele-n mare parte

O, marketing mincinos!
O, zambete amagitoare!
O, lumini create de duhuri necurate
care luminati strazile prostitutiei umane

eu azi nu va mai caut
printre chipuri de lut si magazine stralucitoare
am gasit o alta cale, arzatoare
Calea Luminii necreate a Lui Iisus

linistirea

linistirea este supunerea mintii si a inimii sub pacea harului
este atunci cand inima se inmoaie
toropit de fierbinteala incapatanarii, a impotrivirii, a orgoliilor
cand sufletul se smereste
si nu mai vrea sa iasa in evidenta cu orice pret
cand nu se mai lupta cu trecerea timpului
cu fricile oamenilor
cu neiubirea lor
cand traieste si ii lasa si pe ceilalti sa traiasca
cand nu se mai supune nerabdator fiecarei dorinte a trupului
cand apare rabdarea in el

atunci sufletul se linisteste
rabdand coacerea sub razele blande
ale Duhului Sfant

Ioana

1 comentariu


Lasă un răspuns

