Ganduri pentru azi


Imi este ciuda, Doamne, ca desi vad ca ai dreptate, desi vad ca esti cel mai puternic, biruitor asupra raului, eu tot ma tem, eu tot ma clatin, eu tot nu indraznesc. Ma supar si ma doare ca te tot tradez, ma doare ca altii nu (Te) inteleg, chiar cei de-aproape ai mei. Partea mea esti, Doamne! Fii cu mine pana la sfarsitul veacurilor, ca s-a sfarsit inima mea dupa Tine, si nu-i mai trebuie altceva decat puterea Ta. Da, Doamne, vreau mai mult puterea ta, duhul stapanitor, indrazneala cea buna, hotararea cea buna, mustrarea cea dreapta, cuvantul cel de viata facator, decat dragostea Ta. Desi stiu ca toata darea cea buna are aceeasi sursa, acelasi izvor, si nu se gasesc decat in smerenia Ta. O, Sfanta Smerenie!

Orice patima aduce cu ea si o placere, altfel nimeni n-ar face pacate si n-ar avea patimi. Jignim, ne revoltam, contrazicem, tipam, ne indreptatim, judecam, ne inaltam in fata celuillalt pentru ca „ne simtim bine” facand aceste lucruri, ne gasim in acele momente intr-o zona de confort. Mult mai greu este sa taci cand iti vine sa jignesti sau sa ironizezi, mult mai greu este sa zambesti cand doare, mult mai greu este sa mangai cand esti nedreptatit. Toate aceste gesturi fac parte din sfanta pedagogie a iertarii, caci ce altceva este iertarea decat intelegerea celuilalt, intelegerea neputintei lui, intelegerea neputintei umane in general, a lui Adam care este in noi toti, intelegerea deci a plamadei din care toti suntem facuti, si cumva ca acele neputinte sunt si ale noastre, ale fiecaruia, chiar daca nu se vad atunci.

Deci vezi, Doamne, de ce eu cer puterea Ta? Ca sa pot sta vertical cand sunt nedreptatita, sa pot rabda frigul cand imi clantane oasele, sa pot zambi cand celalalt tipa si e infuriat, sa pot mangaia un om pe care nu-l pot iubi. Puterea sa Te vad, sa nu mai uit de Tine, puterea sa stau in mine si sa nu ma intereseze decat pacatele mele, treburile mele. Putere sa ma mut cu totul din mintea celuilalt la mine in minte, la mine in inima, si de acolo sa pot iubi dumnezeieste, pe toti, pe mine si pe cei din jurul meu. Amin!

„De cele ascunse ale mele, izbaveste-ma, ca de nu ma vor stapani patimile, atunci fara prihana voi fi.” (un psalm al lui David)

Lasă un răspuns

