Moastele detinutilor de la Aiud izvorasc mir- marturie personala


Acum circa 22 de ore au izvorat abundent mir moastele unui martir anonim de la Aiud in timp ce incercam sa strang mirul care se mai pastrase in racla in urma izvorarii lui la sfarsitul conferintei de la Iasi (de alataieri seara, 19 martie 2001). Am pastrat la mine o bucatica de vata imbibata cu acest mir si care miroase foarte tare.
Sper sa reusesc sa povestesc mai pe larg aceasta minune petrecuta sub ochii mei – ochi care acum o saptamana erau sceptici. Asa cum a profetit parintele Justin, necredinta mea fata de izvorarea din acea coasta (mi se parea ca mirosul de mir pe care-l aveau acum o saptamana este prea asemanator cu cel al mirurilor preparate pentru Taine sau ierurgii si-mi era teama ca, dintr-o evlavie gresita, cineva ar fi adaugat si un pic de astfel de mir) s-a facut prilej de si mai multa credinta. Si Toma a fost invitat sa pipaie tot coasta Domnului si sa vada…
Desigur, stiam ca izvorasera de mai multe ori moastele pe care le avea Danion Vasile de la Aiud (primite de la parintele Justin Parvu) si am fost in ultimii ani martor al izvorarii de miros din ele precum si din alte multe oase, cranii etc provenite de la Aiud si care se gasesc prin diferite manastiri si parohii din tara. Dar nu am fost niciodata al izvorarii de mir.
Pomeniti-ma, ca sa pot trece cu bine ispitele care vin de obicei dupa ce Domnul ne da crucea si bucuria de a fi martori ai unor astfel de minuni (deja am avut cateva).
Desigur, mai multi parinti si frati de la manastirea Petru Voda au patiti acelasi lucru in ultimele zile, insa ma simt nevoit (desigur, cu binecuvantarea duhovnicului si la cererea fratilor intru credinta) sa dau si eu marturia mea spre slava martirilor din inchisorile comuniste. Poate astfel vor intelege si alti sceptici maretia si realitatea sfinteniei acestora si vor pune umarul pentru necesara lor canonizare.
Pomeniti-l si pe bunicul meu, Ion, care a petrecut timp de zece ani prin inchisorile de la Aiud si Gherla si a murit in 1998. Stiu foarte putine lucruri despre perioada sa acolo, iar cat traia, fiind prea mic, n-am stiut sa-l intreb destule.
Iertati-ma!
Marian M.

vedeti mai multe informatii si detalii aici

Lasă un răspuns

